8. huhtikuuta 2012

Nyppypipa, viimeinkin!

Tämän pipon olen aikonut tehdä koko talven mutta aina on ollut jotain muuta, mitä on ollut pakko saada valmiiksi ensin. Langatkin ovat komerossa odottaneet jo viime kesästä.



Malli: Palmikkopipo (DROPS design) // Ravelry
Lanka: Novita Tempo, 95 g
Puikot: 7 mm sukkikset
Koko: L

Olen perinteisesti ollut myssyjen käyttäjä, sillä mielestäni ns. tavalliset pipot eivät sovi minulle ja myssyt ovat myös tietysti kampaukselle hellempiä, varsinkin kun on tällainen lyhyt pörrötukka. Siksi kaavailinkin tästä lähinnä lämmintä ulkoilupipoa. Nyt kun pipa on valmis, olen tosi positiivisesti yllättynyt sen sopivuudesta: kyllä tätä kehtaa käyttää muuallakin kuin lenkillä!

Olin kokonaan unohtanut, kuinka raskasta käsille ja hartioille on neuloa näin paksua neuletta. Puikotkin oli kömpelöt ja muoviset. Onneksi ei nyt tämän isompi projekti ollut, mutta ensi kerralla harkitsen ehdottomasti pipon tekemistä pyöröillä sukkapuikkojen sijaan!

Lankaostoksiakin olen tehnyt, marketeista. Citymarketista bongasin Tico ticoa 2,5 e / kerä ja ostin sitä ihanan punapinkkioranssi-kirjavaa sekä mustaa, ihan vaan koska oli halpaa. Tarpeeksi monen hypistelykerran jälkeen tarttui myös kerä Hankoa mukaan. Ajattelin tehdä tiskirättejä mutta niistä tuleekin minun makuuni auttamatta liian paksuja. Uusimmassa Suuressa Käsityölehdessä oli kuitenkin Hangosta tehty kivan näköisiä virkattuja koreja, jotenka langan käyttökohdetta ei tarvitse kauaa pohtia. Nyt pitäisi enää muistella, miten virkattiinkaan...

2 kommenttia:

  1. Tosi kivan näköinen pipo. Itse taas pitkästä aikaa paksumpaa lankaa neuloessa olen vain ihastellut, miten nopeasti se neuloutuu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kieltämättä paksussa langassa on juurikin tuo hyvä puoli. :)

      Poista

Kiva kun kommentoit! :)